تبلیغات
آزاد اندیـشــی - نوستالژی پیكان ...
آزاد اندیـشــی
id telegram=task75
درباره

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
این وبلاگ در جهت آشکار کردن چهره واقعی وهابیت و نقدی بر مطالب و افکار آنان در رسانه های ماهواره ای ایجاد گردیده است.
آخرین اخبار و حواشی شبکه های ماهواره ای وهابیت (نور، کلمه، وصال) را از ما بخواهید.
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سلم فرمودند:
در نجد (اطراف شهر ریاض - مرکز عربستان فعلی - ومحل ظهور فرقه ی وهابیت) تمام زلزله ها وفتنه هاست و شــــــــــــــاخ شیـــــــــــــطان از آنجا طلوع خواهد کرد.

صحیح بخاری جلد 8 صفحه ی 95 حدیث 7094 کتاب الفتن، باب 16 ، باب قول النبی (ص): الفتنه من قبل المشرق

حقیر در جهت اتحاد مسلمین نقد وهابیت{سلفیه-اهل حدیث} را ضروری میدانم.
فلذا در این جهت کتب شیخ محمد بن عبدالوهاب را نقد میکنم و همزمان بعضی شبهات را نیز اجمالا پاسخ می دهم .لازم بذکر است عقاید مشترک اهل سنت براساس منابع اهل تسنن است.
تماشیا مع الانتقادات الموجهة إلى الوحدة الإسلامیة الوهابیة
این ویلاگ به جهت افزایش بصیرت منتظران ظهور ، عاشقان ولایت و دوستان طراحی شده است.سعی می شود که تمامی مسائل مهدویت حرکت های اسلامی و احکام و پاسخ سوالات مراجعه کنندگان به این وبلاگ در پایان هر هفته ذکر شود. امیدوارم که این مطالب موجب تغییر و تحول اساسی در تمامی حالات روحی و روانی شما گردد.در ضمن در بخش پیوندها سایت مراجع عالی قدر ارائه شده تا به مسائل شرعی شما سروران نیز پاسخ داده شود. از سایت های معتبری که در قسمت پیوند ها ارائه شده حتما استفاده کنید که میتوانند بسیار مفید واقع شوند.
راهنمایی ها و نظرات شما باعث شادی و مسرت قلب این بنده حقیر می گردد.
اللهم عجل لولیک الفرج
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
تدبّر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما کثیف ترین دین درجهان چیست؟؟؟








آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم


!-- Bivafa Va Alireza25 -->

کد متحرک کردن عنوان وب

ابر برچسب ها


پدر من و شما پیكان داشته، شاید امروز هم داشته باشد. پیكان در كودكی و نوجوانی خیلی از ماها كه اكنون به‌میانسالی رسیده‌ایم، نقش تعیین‌كننده‌ای داشته است. برادران و خواهران ما، روزهای جوانی خود را با پیكان گذرانیده‌اند و شاید روزی در حسرت داشتن یكی از آنها تقلای زیادی كرده‌اند.

خاطره‌ها را كه در ذهنتان مرور می‌كنید لااقل چند سفر شیرین را با پیكان به یاد می‌آورید. روزهای كودكی نسلی كه امروز شاید سی‌وپنج، چهل ساله باشد با «نوستالژی پیكان» عجین شده است. لذا شاید هیچ به نظر برسد كه پیكان را فراتر از یك خودرو بدانیم. چرا كه علاوه بر كاركردهای رایج یك خودرو كه در زمان خود الگویی مناسب از هر نظر برای قشر متوسط بود، خود سر منشأ اثرات اجتماعی و فرهنگی بوده كه تا به امروز ادامه دارد؛ اثراتی كه در تاروپود خانواده‌های ایرانی تنیده و جزئی جدا نشدنی از فرهنگ عامیانه ایرانی به شمار می‌آید. «پیكان‌بازها» نمونه روشنی از این تاثیر است كه با وجود گذشت بیش از هفت سال از تعطیلی خط تولید پیكان، هنوز حضورشان در كوچه و خیابان‌ها پایان نیافته است.

این چنین است كه باید انتظار داشت تاثیر پیكان بر فرهنگ عامه ایرانی همچنان تا سال‌ها ادامه داشته باشد؛ تاثیری كه تقریبا در هیچ خودروی دیگری سراغ نداریم و احتمالا نخواهیم داشت.



نوستالژی پیكان

و اكنون هفت سال است كه تولید پیكان متوقف شده است! اما توقف تولید آن باعث فراموش شدن خاطره و تاثیر آن از ذهن ایرانیان نشده است. پیش و پس از انقلاب خودروهای متعددی یا تولید یا وارد كشور شده، اما هیچ یك به اندازه پیكان موثر نبوده است.

سقف چرمی جمع شو. این پیكان ایرانی نیست


رالی پیكان ها در روزهای نه چندان دور



دو درب با سقفی كوتاه به سبك اسپرت ها



هانتر فرمان راست با آینه هایی بی نظیر


 


پیكان استیشن شش درب



كاتالوگ مدل جوانان



كاتالوگ مدل تاكسی



كاتالوگ مدل دولوكس



نمایی از پاركینگ ایران ناسیونال


 


پیكان وانت هنوز تولید می شود



عكسی تایید نشده كه گفته می شود مربوط به پروژه ای محرمانه بوده است



برادران خیامی (پدر صنعت اتومبیل در ایران) در محوطه كارخانه

خیامی و ایران ناسیونال

كارخانجات ایران ناسیونال یا گروه صنعتی فعلی ایران‌خودرو در دوازدهم مهر 1341 توسط برادران خیامی (احمد، محمود و حسن)‌ با سرمایه‌ای حدود ده میلیون تومان در خیابان اكباتان تهران تاسیس شد. این شركت حدود یكسال بعد با تولید اتوبوس كار خود را آغاز كرد. كمی بعد خیامی‌ها به صرافت تولید خودرویی برای قشر متوسط افتادند و به این منظور تولید پراكنده خودروهایی چون فورد، پژو، فیات و فولكس در دستور كار قرار گرفت.

در نهایت پنج سال بعد ایران ناسیونال با انعقاد قراردادی با گروه صنعتی روتس كه مالك كارخانه تالبوت انگلستان بود، خودروی پیكان را به صورت مونتاژی وارد ایران كرد و تولید این خودرو در اردیبهشت‌ 1346 در ایران با ظرفیت سالانه 60 هزار دستگاه آغاز و بتدریج به 120 هزار دستگاه افزایش یافت.



مدلی انگلیسی غرق شده در اعماق دریا



وقتی در مسابقات شتاب (Drag) شركت می كرد



سفر با مدل استیشن و یك كاروان



می گفتند قرار است این مدل جانشین پیكان شود


 


تبلیغ ایران خودرو برای فرنگی ها



نسخه وانت در نمایشگاه خارجی



محموله ای غیر مونتاژی كه تازه وارد ایران شده بود



پیكان با پلاك عبور موقت!



هلیمن ها در كارخانه مادر



كنار یك سوناتا در استرالیا


 


مدلی مخصوص مسابقه رالی



روی پیست قیامت می كرد



داخل یك پیكان فرمان راست مسابقه ای را دیده بودید؟




وقتی این خودرو را كرایسلر آمریكا تولید می كرد




یك مدل با رنگ منحصر به فرد مخصوص حراج



روی جلد نشریه معتبر وات كار؟ متعلق به سال 1973



استیشن سفید برفی

منبع متن : جام جم آنلاین