تبلیغات
آزاد اندیـشــی - الزام های موج تمدن جدید بر حلیه وهابیت
آزاد اندیـشــی
id telegram=task75
درباره

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
این وبلاگ در جهت آشکار کردن چهره واقعی وهابیت و نقدی بر مطالب و افکار آنان در رسانه های ماهواره ای ایجاد گردیده است.
آخرین اخبار و حواشی شبکه های ماهواره ای وهابیت (نور، کلمه، وصال) را از ما بخواهید.
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سلم فرمودند:
در نجد (اطراف شهر ریاض - مرکز عربستان فعلی - ومحل ظهور فرقه ی وهابیت) تمام زلزله ها وفتنه هاست و شــــــــــــــاخ شیـــــــــــــطان از آنجا طلوع خواهد کرد.

صحیح بخاری جلد 8 صفحه ی 95 حدیث 7094 کتاب الفتن، باب 16 ، باب قول النبی (ص): الفتنه من قبل المشرق

حقیر در جهت اتحاد مسلمین نقد وهابیت{سلفیه-اهل حدیث} را ضروری میدانم.
فلذا در این جهت کتب شیخ محمد بن عبدالوهاب را نقد میکنم و همزمان بعضی شبهات را نیز اجمالا پاسخ می دهم .لازم بذکر است عقاید مشترک اهل سنت براساس منابع اهل تسنن است.
تماشیا مع الانتقادات الموجهة إلى الوحدة الإسلامیة الوهابیة
این ویلاگ به جهت افزایش بصیرت منتظران ظهور ، عاشقان ولایت و دوستان طراحی شده است.سعی می شود که تمامی مسائل مهدویت حرکت های اسلامی و احکام و پاسخ سوالات مراجعه کنندگان به این وبلاگ در پایان هر هفته ذکر شود. امیدوارم که این مطالب موجب تغییر و تحول اساسی در تمامی حالات روحی و روانی شما گردد.در ضمن در بخش پیوندها سایت مراجع عالی قدر ارائه شده تا به مسائل شرعی شما سروران نیز پاسخ داده شود. از سایت های معتبری که در قسمت پیوند ها ارائه شده حتما استفاده کنید که میتوانند بسیار مفید واقع شوند.
راهنمایی ها و نظرات شما باعث شادی و مسرت قلب این بنده حقیر می گردد.
اللهم عجل لولیک الفرج
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
تدبّر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما کثیف ترین دین درجهان چیست؟؟؟








آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم


!-- Bivafa Va Alireza25 -->

کد متحرک کردن عنوان وب

ابر برچسب ها


الزام های موج تمدن جدید


موج تمدن جدید غرب در دهه های اخیر، وهابیانی را که در حکومت سعودی نقش دارند و نیز ثروتمندان وهابی را که پول نفت عربستان به تمکن فراوان رسیده­اند و نیز طبقه متوسط و مصرف­گرای وهابیان و نیز آن گروه از وهابیانی را که به نوعی با اندیشه­های جدید و پیشرفت سریع علوم و فن­آوری آشنا شده و ضرورت بهره­برداری از آنها را درک کرده­اند، واداشته است تا در اندیشه­های خود تجدیدنظر کنند و بسیاری از ایده­های شیخ نجد را کنار بگذارند.

بدین­ترتیب، می توان آنها را «نو وهابیان» نامید؛ یعنی نسل نوگرایی از وهابیان که رگه­هایی از خشونت و تعصب را با لایه­هایی از نوگرایی و اصلاح­طلبی تلفیق کرده­اند و در این راستا حتی حکومت عربستان را- که خود از نو وهابیان متعادل است- به چالش می طلبند.

افراد تحصیل کرده و روشن فکران این آیین مدعی نو گرایی می گویند اسلام را باید از رکود و واپس گرایی که قرن ها بدان دچار بوده است، به در آورد و آن را به صحنه زندگی باز گردانید. دیگر سخنان و دیدگاه های علامان و فقیهان و متکلمان گذشته برای زندگی امروز و نیازهای گوناگون کافی نیست. تا کی و تا کجا می باید سخنانشان را تکرار کنیم. آنان با وجود عظمتی که داشته اند؛ نمی توانند پاسخگوی ما باشند و ادامه این وضع، جوانان را هر روز از دین دورتر می کند. باید در آنچه تا کنون بدان معتقد بوده و عمل می کرده ایم، بازنگری کنیم و طرح نو در افکنیم. زمان را نمی توان به عقب باز گرداند و از این رو، مجبوریم گذشته را به نوعی اصلاح کنیم که قابل تطبیق با زمان حال باشد.[1]

اوج فعالیت های نو وهابیان افراطی را می توان در انتشار عریضه های گوناگونی از سوی عالمان دینی، استادان دانشگاه و برخی رجال سیاسی مبنی بر تقاضای اصلاحات در ساختار سیاسی و حاکمیت کشور دانست. 453 عالِم مذهبی، قاضی و استاد دانشگاه در بهار 1991م. عریضه ای منتشر کردند که به شیوه ای مستقیم و محکم خواستار بازگشت ارزشهای اسلامی به جامعه بودند. در این درخواست، 12 مورد اصلاحات سیاسی شامل تشکیل انجمن مشورتی، قضاوت منصفانی، توضیح دوراره ثروت، پایان دادن به فساد و دادن حق تقدم به فقه اسلامی مطرح شده بود.[2]این درخواست برای حکومت تکان دهنده بود؛ چون باعث بیداری مردم می گشت.

در ماه محرم الحرام 1413 ه.ق، 107 تن از عالِمان مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان و استادان دانشگاه، اندرز نامه‏ای را با عنوان «مذکره النصیحه»[3] خطاب به ملک فهد نوشته و برای وی فرستادند.

این سند از عریضه پیشین اعتراض آمیز تر بود و با انتقاد از همه مسائل سیاسی داخلی و خارجی، اجرای جدی تر قوانین اسلامی و تغییر ساختار سیاسی کشور را درخواست می کرد.

راه پیمایی زنان عربستان در تاریخ 1990م. در شهر ریاض، اعتراض دیگر نو وهابیان علیه دولت حاکم بود. این راه پیمایی ویژگی خاصی داشت و با 40 ماشین صورت گرفته که 46 زن داخل آن در خیابان های ریاض اقدام به رانندگی کردند و از رژیم سعودی خواستار اجازه رانندگی به زنان بودند. زنان تظاهر کننده همگی از افراد تحصیل کرد و دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه بودند و مسئولیت های مهمی (مانند: معلم، استاد، نویسنده و خبرنگاری) داشتند.[4]

سرانجام، در مه 1993م عبدالله بن سلیمان المسعری و عبدالله حمود التویجری، حمد بن ابراهیم الرشودی، عبدالله بن جبرین، عبدالله لجلالی، سلمان العوده و سفر الحوالی، کمیته دفاع از حقوق مشروع را تشکیل دادند، ولی فهد با فتوایی که از هئیت کبار علما با امضای عبدالعزیز بن باز گرفت، هرگونه حرکت سیاسی را ممنوع اعلام کرد.

با صدور این فتوا، نیروهای امنیتی عربستان سعودی، اعضا و بنیان گذاران این کمیته را دستگیر کردند، در میان دستگیر شدگان، ده ها تن از استادان دانشگاه، خطیبان مساجد وکیلان دادگستری و پزشکان به چشم می خورد.

عبدالله المسعری، یکی از بنیان گذاران کمیته دفاع از حوق مشروع توانست از عربستان سعودی خارج شود و در لندن به مبارزه خویش ادامه دهد. او پیوسته بیانیه هایی در زمینه موضوعهای مختلف منتشر می کرد. یکی از این بیانیه ها در سال 1993 م. به موجب بازداشت بیش از هزار نفر روحانی و دانشگاهی مخالف در عربستان سعودی اشاره دارد. یک هفته نامه انگلیسی در کنار درج خبر اعزام گروه های ترور از سوی حکومت عربستان سعودی برای به قتل رساندن مخالفانش در انگلستان می نویسد:

سازمان های اطلاعاتی غرب به شناسایی ارتباط میان پلیس مخفی دولت وهابی و عوامل جاسوسی اسرائیل و مراکش در این طرح موفق شده اند. محمد مسعودی، پروفسور فیزیک و دکتر ساعد فیکوه، رئیس کمیته دفاع از حقوق مشروع شهروندان عربستان سعودی، بیش از دیگران در معرض خطر هستند. این دو تن از خانواده فهد هستند و از پر قدرت­ترین مخالفان حکومت به شمار می­آیند که از پشتیبانی مالی بی­حد و حصری نیز برخوردارند و با برخی از مراکز قدرت در عربستان سعودی ارتباط دارند.[5] لازم به یاد آوری است که شرایط سیاسی بین المللی به ویژه اشغال افغانستان از سوی شوروی سابق، این فرصت را به مقام های عربستان داد تا مبارزه طلبی این عده (نسل نو گرای وهابی) را به این سو هدایت کنند. عربستان با همکاری و حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان جاسوسی سیا، بخش بزرگی از هواداران این دیدگاه را در افغانستان و با عنوان جهاد با کفار روسی برای نجات دارالاسلام (افغانستان) متمرکز ساخت تا با خالی شدن احساسات جهاد گرانه آنان، خود، از گزندهای احتمالی این گروه در امان بماند.

به همین دلیل، در سال 1980 م. نزدیک به 12 هزار نفر از جوانان نوگرای وهابی عربستان سعودی به افغانستان رهسپار شدند تا با اشغالگران به مبارزه بپردازند. سالها درگیری آنان در افغانستان، سبب ایجاد دگرگونی­هایی در دیدگاه های آنان گردید و نسل سوم وهابیون (وهابیون مدرن) را به وجود آورد. در عین حال، زمینه های لازم را برای گسترش سازمانی و تشکیلاتی آنان و عضو گیری های گسترده در نقاط مختلف دنیا فراهم ساخت.

حکومت وهابی عربستان با وجود اختلاف دیدگاه ها، تلاش و فعالیتهای این گروه را در راستای توسعه و ترویج آیین وهابیت ارزیابی و احساس می کرد هر چه وهابیان مدرن، تلاش های خود را در خارج از حوزه عربستان متمرکز کنند، خود، از گزند احتمالی آنان بیشتر در امان خواهند بود. پس آشکارا و پنهانی، از آنها حمایت گسترده مالی می کرد و مبلغان فراوانی را نیز به همراه امکانات بسیار به نقاط مختلف جهان می فرستاد. این مسئله گسترش دیدگاه های وهابی را در قفقاز، آسیای میانه، پاکستان، شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی به همراه داشت. محور اصلی این فعالیت ها، شیعه ستیزی و مقابله با اندیشه شیعی انقلاب اسلامی ایران بوده است که این روند تا زمان وقوع حادثه مشکوک 11 سپتامبر ادامه داشت. ولی این حادثه، دیدگاه های جهانی را نسبت به پدیده وهابیت مدرن تغییر داد.

عملکرد این فرقه سبب شد تا آمریکایی ها با شعار جنگ علیه تروریسم، به دنبال اجرای هدف های پلید اسلام ستیزی خود و تسلط کامل بر سرزمین های اسلامی برآیند. افزون بر این، این گروه از وهابیان با ارائه یک چهره خشن و تروریست از اسلام، سبب خدشه دار شدن وجهه اسلام و مسلمانان گردیدند.[6]



[1]- این سخنان معمولاً در گوشه و کنار مطبوعات و حتی آنهایی که در داخل کشور عربستان منتشر می شود؛ مانند روزنامه المدینه و نیز لا به لای کتاب های نسل جدید وهابیان یافت می شود. نک: احمد علی خسروی، بررسی وهابیت و ریشه های تاریخ وهابیگری، قمب، انتشارات تحسین، 1380، چ1، صص147 و 148.

[2]- گوون او کروهلیک، شبکه های مخالف؛ اسلام گرایی و اصلاحات در عربستان. برگردان: پروانه حکیم جوادی، فصلنامه خاورمیانه، ضمیمه شماره 32، سال 9، ش4، 1381، ص50.

[3]- متن کامل اندرزنامه را می­توانید در «ماهنامه بقیع» تحت عنوان اندرز نامه سیاسی خطاب به شاه فهد مطالعه کنید؛ ماهنامه بقیع، ش70، 1371، صص26-31؛ ش72. صص27-31؛ ش73، صص28-31؛ ش74،صص27-31 و ش75، صص28-33.

[4]- «ارگان جامعه روحانیت مبارز جزیره العرب»، ماهنامه بقیع، سال پنجم، ش55، 1411 ه.ق، ص34.

[5]- نک: تحولات سیاسی و اجتماعی عربستان سعودی، فصلنامه خاورمیانه، ش4، صص146 و 147.

[6] نک: عباس نجفی فیروزجانی، «بنیاد فکری القاعده و وهابیت»، مجله راهبرد، مرکز تحقیقات استراتژیک، 1382، ش27، صص254 و 255.